maandag 7 augustus 2017

De Koolputten






op Blog(ger) - Kanttekeningen

De Koolputten, bijna klaar!

Een tipje van de sluier (of liever van het gebouw)
in mijn schetsboek
29,7/42 cm



Kanttekening :

Binnenkort opent dit nieuwe project (gebaseerd op de voormalige Koolputten) aan de Mirabrug te Hamme/Waasmunster de deuren. Ik kijk er naar uit, want zelfs nu het nog in de steigers staat, valt het me op hoeveel belangstelling er al voor is ...
Een goeie drie jaar geleden was het er nog een dooie en verloederde buurt, waar de meeste mensen zich na zonsondergang amper durfden vertonen. Tegenwoordig is er leven rond deze site niet alleen van de bouwers, maar evenzeer van kijklustigen en nieuwsgierigen die de stand van zaken in ogenschouw willen nemen. En het gaat er ontzettend snel vooruit.
Je voelt er de positieve energie, de bedrijvigheid bijna uit de tijd van weleer. Hoe ik dat weet? 
Ik heb veel fantasie maar las er ook over in "Mensen achter de dijk" van Filip De Pillecyn. Zoals die het beschrijft deed nog niemand het tot op heden hem na. De levendige sfeer die hij oproept, is vergelijkbaar met wat er tegenwoordig op die plek heerst. Het kan dus haast niet anders dan er leuk en gezellig worden ...





Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Dank je om me hier een teken van je bezoek na te laten.
Thanks for leaving some sign of your presence here.